Megválaszolatlan hozzászólások | Aktív témák Pontos idő: 2018.10.18. 21:36

Hozzászólás a témához  [ 10 hozzászólás ] 
 akvárium indítás 
Szerző Üzenet
Ikra

Üdv a fórumtagoknak!

Újrakezdő vagyok, jópár éve nincs akváriumom. A gyerekeimnek készítettem egy kis 40literest és újból ráéreztem az ízére ...

Szeretnék indítani 2 akváriumot, az alábbiak szerint :

680 l akvárium + alsópolcos szűrő + külső szűrő

375 l + alsópolcos szűrő + külső szűrő

Vízcsere : ~30-50% hetente
Aljzat : homok

minden hasznos tanácsot a kezdéshez szívesen fogadok, addig is kérdéseim :

Milyen mérőeszközöket javasoltok? ( vezetőképesség, pH) esetleg milyen egyéb tesztert?
Milyen vízkezelőanyagokat használtok javasoltok?
Milyen "gyógyszer" legyen kéznél?
Hogyan történjen a beszoktatás?

Kösz előre is
jocó

2015.04.24. 12:03
Gyakorlott nevelő

Szia Jocó!

Üdv a fórumon. Én sera pH tesztet használok, meg nitrát tesztet is. Keménységmérésre a sima csepegtetős 400 ft-os készletet. Új indításnál hasznos lehet még az ammónia- és a nitrit-teszt is, amíg be nem áll az egyensúly. Ezt a kettőt később szerintem elteheted a szekrénybe. A vízcserével kapcsolatban: én heti min. 50%-ot cserélek, és ezzel fekete bárány vagyok a fórumon. A többiek ennél csak többet szoktak cserélni. Azt gondolom, ez tényleg a minimum, a heti 30%-ot szerintem most felejtsd el.

Gyógyszer: SÓ. NaCl. :-) Ajánlom figyelmedbe Nándi cikkét, a só, mint csodaszer címmel.

Halakat csak megbízható tenyésztőtől vegyél (pl. Vinare, Kovács István, és többen itt a fórumról) de csak egy helyről szerezd be őket! Díszállat kereskedésből diszkoszhalat semmi esetre sem javaslok!!!

Aljzatot csak annyira vékonyan, hogy éppen ellepje az aki alját (van ellentétes tapasztatalat, akinek sikerült pár cm-es aljzattal, tubifexszel betelepítve tartani diszkoszt, de ez a kivétel).

Beszoktatás: ne legyen nagy különbség a szállítóvíz és az aki vize között. (keménység, pH) Ezt fokozatosan ki kell egyenlíteni (pl. ozmózis sokk miatt)