Megválaszolatlan hozzászólások | Aktív témák Pontos idő: 2018.10.18. 21:04

Hozzászólás a témához  [ 6 hozzászólás ] 
 Parazitamentes diszkosz vs. egyéb halak 
Szerző Üzenet

Üdv Mindenkinek!

Kezdeném azzal,hogy itt köztetek új lelkes amatőr ,kezdő vagyok ,halakat már tartottam kisebb nagyobb sikerrel és pár napja amióta felregisztráltam , a témák nagy részét átolvastam,tájékozódtam.
Felötlött bennem pár kérdés.Amennyiben belefognék az ismert kritériumok alapján a diszkoszok tartásába technika,technológia beszerzésével betartásával és mint csak diszkosz haltartó szeretnék foglalkozni a dologgal,akkor egy diszkoszokkal közös akváriumban tartott beszerzett egyéb halak ugye bár nem száz százalék parazitamentesek!
Kérdés: Mit lehet tenni ekkor illetve ez milyen hatást gyakorolhat a koszokra?
Karanténozással kapcsolatban mi a helyzet?
Kik jöjjenek először ,koszok,vagy a többiek?
Közös akvárium vs. csak diszkoszok?
Kezelések új jövevények betelepítése előtt?

Nándi! A téma ha nem a helyén van,tégy belátásod szerint!!

Tibor

2015.03.22. 12:41
Gyakorlott nevelő

Szia Tibor!

A kérdés már ott kicsit pontosításra szorul szerintem, hogy a leendő diszkoszaid parazitamentes tenyészetből akarod beszerezni (pl. Kovács István) vagy nem parazitamentesből.

Üdv: Robi

2015.03.23. 10:08
Gyakorlott nevelő

Parazita mentes halat csak akkor van értelme venni, ha ezt a tulajdonságát meg is tudod őrízni. Egyébként semmi értekme! A para halakat nagyon könnyű tartani, nevelni, mivel mentesek sok olyan betegségtől, ami megkeseríti az átlag diszkoszozó életét! De ha egyéb halakkal összekevered, fokozottan érzékeny halaidat kiteszed egy olyan fertőzésnek, amivel generációk óta nem találkozott, ebből adódóan sokkal keményebben lenyomja! Hát el kell dönteni, hogy para mentes diszkosz, vagy vegyes akvárium!

2015.03.23. 14:56

Üdv!

Tehát ,tisztázva, parazitamentes halak,max. csak magukban....vegyes akiban,így sem úgy sem maradnak paramentesek...